سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات متداول چیلر

سیستم چیلر چگونه کار می کند؟

مایعات فرآیند گرمای حاصل از خنک کننده را جذب می کند و سپس از طریق چیلر عبور می کند و در آنجا گرما از مایع خارج می شود و به هوای محیط منتقل می شود. سیستم های خنک کننده آب یا گلیکول صنعتی شامل دو مدار اصلی هستند: یک مدار تبرید و یک مدار مایع.

سوالات متداول چیلر

درباره چیلرهای صنعتی چه باید بدانید؟

دانستن نحوه کارکرد چیلرهای فرآیندی می تواند در انتخاب بهترین سیستم برای رفع نیازهای شما مفید باشد. به زبان ساده ، چیلرهای صنعتی مایعات فرآیند را خنک می کنند. مایعات فرآیند (به طور معمول آب یا مخلوط آب / گلیکول) برای خنک سازی ماشین آلات ، تجهیزات ، غذا و غیره استفاده می شود.

 

هزینه استفاده از چیلر در ساختمان به چه صورت است؟

به دلیل اینکه چیلر به صورت مرکزی استفاده می شود به شدت هزینه های پایین تری نسبت به مینی چیلر دارد.

 

چیلر مناسب استفاده در چه مکان هایی است؟

چیلر در همه مناطق جغرافیایی با هر آب و هوایی کاربرد دارد ولی در ساختمان های مسکونی بازخورد بهتری دارد.

 

آیا محصولات تهویه نوین مانند چیلر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند؟

بله، تمامی محصولات تهویه نوین شامل گارانتی بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی، خدمات پس از فروش پاسخگوخواهند بود.

 

cop یا ضریب عملکرد در چیلر چگونه محاسبه می شود؟

ضریب عملکرد Cop از نسبت میزان توان خروجی از دستگاه به توان الکتریکی مصرف شده توسط کمپرسور آن به دست می آید. Cop =Qc/W یا (Cop=TL/TH-TL)

 

مایع خنک شده چگونه در چیلر استفاده می شود؟

از مایع خنک شده برای خنک سازی اتاق یا قطعه ای از تجهیزات استفاده می شود. روند کامل را می توان در نمودار زیر از مراقبت های حرارتی مشاهده کرد. چیلرها بر اساس اصل فشرده سازی بخار یا جذب آن عمل می کنند.

 

چه نوع مبرد در چیلر استفاده می شود؟

نوع و استفاده از چیلر به دما و نوع مبرد مورد نیاز بستگی دارد که می تواند مایع یا گاز باشد. از مایع خنک شده برای خنک سازی اتاق یا قطعه ای از تجهیزات استفاده می شود. روند کامل را می توان در نمودار زیر از مراقبت های حرارتی مشاهده کرد.

 

چه نوع گازی در چیلر مبرد استفاده می شود؟

به گازی که برای خنک سازی در چیلرها استفاده می شود مبرد گفته می شود. معمولاً مبرد مورد استفاده در چیلرهای با ظرفیت بالا R410 ، R407c و غیره است.

 

چیلر تبریدی چیست؟

چیلرهای جذبی از منبع حرارتی مانند گاز طبیعی یا بخار برای ایجاد اثر تبرید یا خنک سازی استفاده می کنند. چیلرهای مبرد از فشرده سازی مکانیکی استفاده می کنند و متداول ترین آنها هستند. چیلرهای تراکمی مبرد از چهار جز اصلی تشکیل شده است: کمپرسور ، اواپراتور ، کندانسور و سیستم اندازه گیری دریچه.

 

انواع مختلف چیلرها کدامند؟

در چیلرها دو نوع کندانسور وجود دارد. هوا خنک و آب خنک. یک کندانسور خنک کننده هوا از هوای محیط برای خنک سازی و متراکم شدن گاز مبرد گرم به حالت مایع استفاده می کند. می تواند در داخل چیلر واقع شود یا از راه دور در خارج قرار داشته باشد ، اما در نهایت گرمای چیلر را به هوا رد می کند.

 

تفاوت چیلرهای جذبی و مبرد چیست؟

چیلرهای جذبی از منبع گرما مانند گاز طبیعی یا بخار برای ایجاد اثر تبرید یا خنک کننده استفاده می کنند. چیلرهای مبرد از فشرده سازی مکانیکی استفاده می کنند و متداول ترین آنها هستند. چیلرهای تراکمی مبرد از چهار جز اصلی تشکیل شده است: کمپرسور ، اواپراتور ، کندانسور و سیستم اندازه گیری دریچه

 

تفاوت بین چیلرهای جذبی و چیلرهای جذبی چیست؟

تفاوت اصلی بین چیلرهای جذبی و چیلرهای جذبی در روش جذب است که آب روی ماده جامد (ژل سیلیکا غیر خطرناک یا خورنده) جذب می شود و در روش جذب آب در مایع حل می شود (لیتیوم برومید خورنده).

 

تفاوت چیلر AC با چیلر برقی چیست؟

چیلرهای جذبی COP (ضریب عملکرد) فقط 0.54–1.1 دارند و با چیلرهای برقی (چیلرهای کمپرسور روتاری) رقابت ضعیفی دارند. از طرف دیگر ، چیلرهای برقی از 1.0 ~ 8.0 دارای COP هستند. چیلرهای HVAC جذب تقریباً 50? مساحت بیشتری نسبت به چیلرهای برقی معادل (چیلرهای فشرده سازی بخار) دارند.

 

واحدهای چیلر چگونه کار می کنند؟

واحدهای چیلر از چرخه انبساط / فشرده سازی بخار برای مبرد مایع نیز استفاده می کنند ، دقیقاً مانند واحدهای DX. مبرد به طور مداوم از مایع ، به بخار تبدیل می شود و دوباره برمی گردد. این فرآیند مبرد را که از طریق اواپراتور منتقل می شود ، خنک می کند.

 

چیلر هوشمند به چه معناست؟

هوشمند سازی سیستم ها به معنی کنترل از راه دور و وصل شدن به سیستم اینترنتی منزل است. در صورت درخواست این گزینه برای مشتریان قابل اجرا می باشد.

 

چرا چیلر ها سرمای یکنواختی را تولید می کنند؟

سوالات متداول چیلر ها و مینی چیلر ها به سبب داشتن سیال واسطه سرمای یک نواختی را تولید می کنند.