سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات مربوط به داکت اسپلیت

مزایای استفاده از داکت اسپلیت چیست؟

کارکرد ساده‌ای دارد ، هزینه خرید آن نسبت به چیلر و مینی چیلر کمتر است ، طول عمر مناسبی دارد ، برای هر واحد مسکونی به صورت مستقل قابل نصب می باشد و هزینه های برق آن به صورت مستقل محاسبه می گردد که از چیلر که به عنوان یک سیستم مرکزی می باشد و به صورت اشتراکی از آن استفاده می شود از این منظر بسیار مناسبتر است.

 

معایب استفاده از داکت اسپلیت چیست؟

امکان تنظیم دما در هر بخش از واحد به صورت مجزا وجود ندارد و در صورت نصب غیرکارشناسی صدای یونیت داخلی که در واحد مسکونی نصب می شود زیاد می باشد همچنین مصرف برق نسبتاً بالایی دارد.

 

تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی یا اسپلیت چیست؟

نحوه کارکرد هر دو دستگاه یکسان است اما یونیت داخلی دستگاه سوالات متداول داکت اسپلیت در زیر سقف نصب می شود و به وسیله کانال های تهویه هوای مطبوع را به فضاهای تهویه شونده انتقال می دهد ولی کولرهای گازی معمولی که اصطلاحاً به آن اسپیلت می‌گویند فقط محیطی که دستگاه در آن قرار دارد را تهویه می کند.

 

کدام یک از داکت اسپلیت ها مصرف برق کمتری دارند؟

داکت اسپلیت اینورتر زیرا زمانی که دمای محیط به دمای تعیین شده برای محیط برسد کمپرسور در دور پایین تری کار می کند و در نتیجه تعداد روشن و خاموش شدن کمپرسور با این روش کاهش پیدا می‌کند ، بیشترین مقدار مصرف برق هنگام روشن یا خاموش شدن کمپرسور می‌باشد و این عمل باعث مصرف بهینه انرژی می گردد.

 

آیا چیزی به نام AC d splitless duct وجود دارد؟

یک مینی اسپلیت AC بدون مجرا دقیقاً همانطور که به نظر می رسد: یک نسخه کوچک از سیستم تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت است. اما از کانال برای رساندن هوای خنک استفاده نمی کند ، بنابراین از اتلاف انرژی ناشی از کانالهای نشتی جلوگیری می کند.

 

سیستم های مینی اسپلیت داکتال چگونه هستند؟

شناخته شده ترین و معمولاً مورد استفاده ترین سیستم مینی اسپلیت ، سیستم بدون مجرای دیواری است. آنها در سراسر جهان دیده می شوند و در اینجا در آمریکای شمالی مورد توجه قرار گرفته و مورد استفاده قرار می گیرند ، به ویژه در خانه هایی که بار گرمایشی و سرمایشی کمی دارند. به طور معمول ، تصور می شود که آنها فقط در فضاهای کوچک مانند اتاق های پاداش ، آپارتمان های گاراژ و غیره خدمت می کنند.

 

سوالات مربوط به داکت اسپلیت

 

برای مینی اسپلیت بدون کانال به چند BTU نیاز دارید؟

هنگامی که فقط یک اتاق ممکن است به خنک سازی نیاز داشته باشد ، با Central Air شما باید یک خانه را خنک کنید. از سوی دیگر ، انشعابات بدون کانال بدون فقط کانالهایی که می خواهید خنک می شوند و نه مناطقی که نمی خواهید. 18،000 BTU حداقل واحد هوای مرکزی است. با استفاده از مینی انشعابات بدون مجرای هدایت شده توسط اینورتر ، می توانید حداقل از 3000 BTU استفاده کنید.

 

کوره یا مینی منشعب مجاری کدام یک بهتر است؟

واحدهای کانال باریک بسیار کمتر از کوره کار می کنند ، این قاعده کلی کار نمی کند. شما به طور کلی حداکثر 1/0 "عرض فیلتر می خواهید ، بنابراین برای درجه بندی فیلترهای معمولی که به 150fpm می رسد ، بنابراین 400cfm شما به یک فیلتر 16x25 نگاه می کند. بزرگتر همیشه بهتر است.

 

"کولر گازی مینی اسپیلت بدون کانال چیست؟"

 

یک مینی اسپلیت AC بدون مجرا دقیقاً همانطور که به نظر می رسد: یک نسخه کوچک از سیستم تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت است. اما از کانال برای رساندن هوای خنک استفاده نمی کند ، بنابراین از تلفات انرژی ناشی از کانالهای نشتی جلوگیری می کند.

 

یک کولر گازی مینی اسپلیت بدون کانال از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است:

 

یک واحد کندانسور واقع در خارج از خانه شما

یک واحد اواپراتور / دمنده در اتاقی قرار دارد که به آن نیاز به خنک سازی دارید

یک مجرا که واحد داخلی و خارجی را بهم متصل می کند (در مجرای کابل برق ، لوله مبرد ، لوله مکش و تخلیه میعانات وجود دارد)

آنها کوچک ، ساکت و آرام هستند و گزینه های مختلفی برای خنک سازی موثر اتاق های مختلف در خانه شما دارند.

 

آنها همچنین دارای یک کنترل از راه دور هستند بنابراین استفاده از آنها راحت است.

 

"چه زمانی به کولر گازی مینی اسپلیت بدون کانال نیاز دارم؟"

 

از آنجا که مینی انشعابات به کانال احتیاج ندارند و بنابراین به حداقل نصب نیاز دارند ، برای افزودن خنک کننده برای:

 

بازسازی خانه

اضافات خانگی

اتاق های خورشید

گاراژها

منطقه بندی (برای خانه هایی که طبقه بالا در تابستان به طور غیرقابل تحمل گرم است عالی است)

 

"کولر گازی مینی اسپلیت بدون کانال چقدر هزینه دارد؟"

 

هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

 

امتیاز بهره وری انرژی (SEER) انتخاب شد

اندازه (تن) سیستم

تعداد واحدهای اواپراتور / دمنده

نام تجاری

هزینه نصب نیز بستگی به هزینه ای دارد که پیمانکار از شما می گیرد.

 

مزایای سیستم مینی اسپلیت پمپ حرارتی نسبت به سیستم های سنتی

 

 

تقسیم مینی بر خلاف سیستم های حرارتی مرکزی ، مقدار دقیق گرما یا هوای خنک را مستقیماً به داخل مناطق هدایت می کند. به موجب آن فقط مناطق گرمایش / سرمایش در آن زمان مورد نیاز است.

سیستم های Multi-Split همچنین به صاحبان خانه اجازه می دهد تا در خانه خود مناطق ایجاد کنند ، این بدان معناست که دیگر مجبور به خنک سازی یا گرم کردن اتاق هایی که در آن اشغال نمی کنند نیستند.

کیفیت هوا بهبود یافته (IAQ) با استفاده از سیستم های سنتی HVAC ، مجاری هوا باید به طور منظم توسط متخصصان تمیز شوند - و حتی پس از تمیز کردن ، گرد و غبار و مواد آلرژی زا می توانند در عقب بمانند.

سیستم های بدون کانال می توانند گرد و غبار ، باکتری ها ، گرده گل ها ، مواد آلرژی زا و سایر ذرات معلق در هوا را به شدت کاهش دهند. سهولت نصب - نصب سیستم های بدون کانال آسان تر و زمان بر است. هر واحد داخلی روی لوله های کوچکی از واحد کندانسور خارجی کار می کند و فقط به یک سوراخ سه اینچی در دیوار شما احتیاج دارد. نیازی به بازسازی دیوارها و سقف ها در اطراف کانال ها و از بین رفتن متر مربع با ارزش در فضای داخلی نیست.

میزان انتشار کربن را کاهش دهید - سیستم های کوچک ، قابل انعطاف ، Energy Star و دارای کانال بدون درجه کارآیی نسبت به سیستم های هوای مرکزی کار می کنند. آنها همچنین از R410A استفاده می کنند که نسبت به دیگر مبردها با اوزن بسیار دوستانه تر است.